Aktualności

Filtruj aktualności
  • Podprojekt Integracja – czwarte spotkanie z interesariuszami CEPiK Grupy 2

    24/07/2016

    17 maja br. odbyło się czwarte spotkanie komitetu sterującego grupy 2 podprojektu Integracja.

    W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Zamawiającego (Ministerstwo Cyfryzacji) i Wykonawcy (Centralny Ośrodek Informatyki), a także przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Komendy Głównej Policji, Prokuratury Krajowej, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Instytutu Transportu Samochodowego.

    Podczas spotkania podsumowano poziom dotychczasowej integracji z systemem CEPiK 2.0.

    Następnie omówiono działania usprawniające integrację, a dotyczące środowiska testów integracyjnych wskazując, że zmiany na środowisku testowym, poza przypadkami awaryjnymi, dokonywane będą raz w tygodniu, w godzinach nocnych, aby nie zakłócać dostępu do środowiska i zachować jego stabilność. W związku z planowanym rozpoczęciem fazy testów podłączenia do środowiska produkcyjnego uczestnicy dowiedzieli się też, w jaki sposób należy występować o certyfikaty do tego środowiska: wniosek należy wypełnić na stronie www.cepik.gov.pl. Dostępna jest tam zakładka „system informatyczny CEPiK2.0”. W zakładce znajduje się link do elektronicznego wniosku (bezpośredni link: http://www.cepik.gov.pl/si-cepik-2.0/wniosek-o-certyfikat-klucza-publicznego#/). Należy go wypełnić i wydrukować, a następnie podpisać i wysłać do Ministerstwa Cyfryzacji.

    W dalszej części spotkania przedstawiono harmonogram kolejnych działań: przygotowanie scenariuszy testowych oraz etap testów ze scenariuszami.

    Ostatnia część spotkania poświęcona była na przedstawienie stanu integracji po stronie interesariuszy oraz na pytania i odpowiedzi.

    Kolejne spotkanie komitetu sterującego tej grupy zaplanowane jest na 14 czerwca .           

  • CEPIK 2.0 aplikacja Udostępnianie

    15/05/2016

    W związku ze zbliżającym się terminem wdrożenia projektu CEPiK 2.0 prezentujemy zakres zmian w zakresie udostępniania danych. Zapraszamy do lektury.

    Pobierz i zapoznaj się.

  • Podprojekt Integracja – pierwsze spotkanie z interesariuszami CEPiK Grupy 4

    02/06/2016

    10 maja br. odbyło się pierwsze spotkanie grupy 4 podprojektu „Integracja”.

    Podczas spotkania powołano Komitet Sterujący, którego celem jest wsparcie procesu integracji oraz zapewnienie odpowiedniego poziomu komunikacji  Interesariuszy przed produkcyjnym uruchomieniem systemu CEPiK2.0. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele następujących instytucji: Transportowego Dozoru Technicznego, Straży Miejskich i Gminnych, Krajowej Rady Komorniczej, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej, Komendy Głównej Straży Granicznej, Służby Wywiadu Wojskowego a także przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki.

    W pierwszej części spotkania omówione zostały najważniejsze zmiany, jakie od stycznia 2017 roku czekają uczestników spotkania w związku z wejściem w życie zmian prawnych i nowym sposobem działania rejestru CEPiK. Następnie przedstawiono zasady komunikacji w projekcie.

    W drugiej części spotkania przedstawiono wygląd i kluczowe mechanizmy działania aplikacji Udostępnianie, służącej do udostępniania danych z centralnej ewidencji kierowców, pojazdów i posiadaczy kart parkingowych.

    Następnie przedstawiono koncepcję zdalnych (e-learningowych) szkoleń, przygotowywanych dla instytucji korzystających z aplikacji tworzonych w ramach  systemu CEPiK 2.0. Zaprezentowany został wygląd platformy szkoleniowej, która zostanie uruchomiona w drugiej połowie 2016 roku. Na platformie urzędnicy znajdą podręczniki użytkownika oraz zestawy ćwiczeń do samodzielnej pracy na platformie szkoleniowej. Wszystkie materiały szkoleniowe będą dostępne on-line z możliwością ich pobrania.

    W trzeciej części spotkania omówiono sposób podłączenia  do systemu CEPiK 2.0. Wyjaśniono, że aby móc zalogować się do aplikacji, należy mieć dostęp do sieci internet, kartę kryptograficzną z czytnikiem (którą każdy użytkownik będzie musiał kupić samodzielnie), certyfikat VPN oraz  aktualny certyfikat zapisany na karcie, o które należy wystąpić do Ministerstwa Cyfryzacji.
    W tym celu należy wysłać dwa wnioski – osobny dla VPN, osobny dla certyfikatu na karcie. Można to zrobić poprzez stronę internetową www.cepik.gov.pl. Dostępna jest tam zakładka System informatyczny CEPiK 2.0 . Po kliknięciu w nią otwiera się strona z linkiem do elektronicznego wniosku (bezpośredni link: http://www.cepik.gov.pl/si-cepik-2.0/wniosek-o-certyfikat-klucza-publicznego#/). Należy go wypełnić i wydrukować, a następnie podpisać i wysłać do Ministerstwa Cyfryzacji. Ministerstwo wygeneruje odpowiedni certyfikat.

    Ostatnia część spotkania poświęcona była na pytania uczestników i odpowiedzi Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI.

    Uczestnicy zostali poinformowani, że planowane są kolejne spotkania Komitetu Sterującego.